BRUSSEL BAD 2017 : BILAN

 

PERSBERICHT

Brussel, 14 augustus 2017 – Dit jaar onderging Brussel Bad een facelift en kende de site een totaal nieuwe herinrichting. De uitdaging was van formaat ! De Stad Brussel, samen met de organisatoren, slaagden hierin op briljante wijze.

De nieuwe herinrichting van de site biedt meer ruimte en de consensus hierover was trouwens ook unaniem. Dit wekte de nieuwsgierigheid en het enthousiasme van het publiek en de opkomst was dan ook groot.

De « BRIDGE » gaf een gloednieuwe dynamiek aan het evenement. Deze brug verbond beide kaaien en was een niet te missen doorgangspunt dat bovendien de ideale achtergrond vormde voor duizenden selfies !

Eens de ingang voorbij waanden de bezoekers zich onmiddellijk met vakantie, ver weg van het lawaai van auto’s en van de bruisende stad. In een ontspannen en zomerse sfeer kwamen families in contact met de nachtvlinders, namen de kinderen deel aan een creatieve workshop, verenigden collega’s en vrienden zich voor een lunch, een aperitief, een avondmaal of nog voor een wedstrijdje beach volley.

En hoewel het zonnetje niet altijd op de afspraak was, weerhield dit het zeer bonte en gevarieerde publiek niet om hun interesse te laten blijken voor de verscheidenheid en de kwaliteit van de diverse voorgestelde activiteiten : Latijnse dansen op het Twist podium, het Let It Beach festival, filmvertoningen in openlucht, ontspanningszones, de bibliotheek, wateractiviteiten, petanque banen, de zone uitgerust door Decathlon, gekleurde terrasjes, gerechten van over de hele wereld en de niet te versmaden glimlach van de handelaars… De grote klassiekers kenden bijzonder veel bijval.

Dit jaar werd het aanbod nog aangevuld met diverse belangrijke nieuwigheden: het tweede Swing podium verwelkomde originele dansen zoals bollywood, lindy hop, hip hop en tevens Taï Chi en Yoga lessen.

Archipel, het nieuwe concept van Brussel Bad, groeide uit tot een onmiskenbare nightlife ervaring voor 16.000 personen die zich verzamelden rond een honderdtal plaatselijke en internationale talenten die tijdens 16 avonden optraden. Elektronische muziek beheerste de dansvloer. 

Brussel Bad kon eveneens rekenen op de nooit aflatende arbeid van een zeventigtal vrijwilligers die een onontbeerlijk element betekenen voor het goede verloop van het evenement.

39 gemotiveerde en vastberaden handelaars boden niet enkel kwaliteitsvolle gerechten en dranken aan, maar eveneens een paar zeer gewaardeerde concerten.

Wat de sociale media en andere digitale supports betreffen, stijgen de cijfers aanzienlijk ! De Facebook pagina van het evenement telt momenteel meer dan 24.000 fans. De website telde meer dan 85.000 bezoeken en 60.000 eenmalige gebruikers.

De 2017 editie van Brussel Bad was dus succesvol en bewees opnieuw het belang van evenementen voor de economische activiteit van de hoofdstad. 

Het Brusselse strand was een ontmoetingsoord voor alle culturen, kleuren, trends. Het gemengd karakter, de grote rijdom van de Europese hoofdstad, was één van de bepalende ingrediënten voor het welslagen van deze unieke zomerse cocktail.

« Het team van Brussel Bad heeft de uitdaging met glans opgenomen om de linkeroever en de rechteroever van het kanaal te benutten. De brug was een groot succes en betekende een reële meerwaarde voor het evenement. Brussel Bad loopt ten einde, maar de Stad Brussel en de organisatoren zien u graag volgend jaar terug, vanaf 6 juli tot 12 augustus, voor een nieuwe editie met een hoop nieuwigheden » zo verklaren de heer Philippe Close, Burgemeester van de Stad Brussel en Karine Lalieux, Schepen voor Toerisme van de Stad Brussel. 

Wij danken al onze partners voor hun inzet en hun blijk van creativiteit en dynamisme.

CONTACT: Organisatie : Marina Bresciani, Brussels Major Events – m.bresciani@bmeo.be, 0478/22.61.59 

www.brusselbad.be